
Klachten- en beroepsprocedure
Verinova bv hecht groot belang aan de kwaliteit en onafhankelijkheid van haar werkzaamheden. Conform de internationale normen ISO/IEC 17029:2019, ISO 14065:2020 en de Accreditatie- en Verificatieverordening (EU) 2018/2067, stelt Verinova bv een transparante procedure ter beschikking voor het indienen van klachten en beroepen.
Klachten
Een klacht is elke uiting van ontevredenheid over de werkzaamheden, verklaringen of het gedrag van Verinova bv of haar medewerkers.
-
Klachten kunnen schriftelijk, per e-mail of via het klachtenformulier op deze website worden ingediend.
-
Binnen 5 werkdagen ontvangt u een ontvangstbevestiging met een korte beschrijving van het verdere proces.
-
Uw klacht wordt onafhankelijk onderzocht.
-
Binnen 20 werkdagen ontvangt u een gemotiveerd besluit. Indien meer tijd nodig is, wordt u tussentijds geïnformeerd.
-
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld, tenzij openbaarmaking wettelijk verplicht is.
Beroepen
Een beroep is een formeel verzoek tot heroverweging van een beslissing van Verinova bv, zoals een afgegeven of geweigerde verificatieverklaring of de behandeling van een klacht.
-
Beroepen moeten schriftelijk en gemotiveerd worden ingediend binnen 20 werkdagen na de beslissing.
-
De behandeling gebeurt door een onafhankelijke beroepscommissie die geen betrokkenheid heeft bij de oorspronkelijke beslissing.
-
Binnen 30 werkdagen na ontvangst ontvangt u een gemotiveerd besluit.
-
Indien u niet akkoord gaat met de uitkomst, kunt u zich wenden tot de nationale accreditatieinstelling BELAC.
Waarborg
-
Alle klachten en beroepen worden objectief, onpartijdig en vertrouwelijk behandeld.
-
Indien van toepassing worden corrigerende maatregelen genomen.
-
Jaarlijks worden de ontvangen klachten en beroepen geanalyseerd en besproken tijdens de directiebeoordeling, om structurele verbeteringen door te voeren.
